خوش آمدید

کوه زنگیون 94.11.2

بنام خدا

سلام دوستان همراه.

برنامه روز جمعه این هفته را به سرپرستتی سرکار خانم فرج زاده انجام دادیم با اینکه تعدادمان زیاد نبود جاتون

خالی خوش گذشت .

ساعت 6.30 صبح با دو دستگاه سواری رفتیم بطرف شمس آباد که در حدود ده کیلومتری جنوب شهرکرد واقع

شده در دامنه های کوه زنگیون یک واحد مرغداری هست که ماشینها را در آنجا پارک ومسیر کوه مورد نظر را

در پیش گرفتیم تقریبا از همان ابتدای کار مرحله صعود انجام میشود.

ساعت حدود 7.30 با تحمل سوز سرمای صیگاهی در این فصل صعود را آغاز کردیم هوا صاف و ما منتطر نمایان

شدن خورشید از پس کوههای شرقی بودیم.

زخمهای سرطانی ایجاد شده بر پیکره کوهای اطراف شهرکرد توسط انسانها وایجاد جاده های پیچ در پیچ در

دامنه این طبیعت صبور گریبان کوه زنگیون را هم متاسفانه گرفته است.

ما به محلی از کوه رسیدیم که سخره ای وتقریبا دست به سنگ وبرفیست.صعود را تا ساعت 8.30 ادامه

میدیم تا جای مناسبی را جهت صرف صبحاته پیدا مکنیم.

ساعت 9.30.در ادامه مسیر صعودمان را ادامه میدهیم هر چه بالاتر میرویم شیب وارتفاع برف بیشتر میشود

با تلاشی چشمگیر وبا حس لذت صعود ساعت 11.30 به قله وساختمان دکل مخابرات مرسیم نگهبان وقت

در پی درخاست ما با آب خوردن از ما پذیرائی میکند با تشکر از ایشان فرود را از جهت شرق به طرف کوه گرز

رستم شروع در دامنه های کوه که بر اثر تابش آفتاب برف رو آب شده وگل زیر هنوز یخ زده است دچار دردسر

میشویم شیب تند وبسیار لیز است بعضیهامون از جمله خود بنده به زمین میخوریم وتمام لباسامون درست و

حسابی گلی میشود .

ساعت حدود 2 به ماشینها میرسیم با پیشنهاد بچه ها و موافقت سرپرست میریم تا نهار را در کنار چشمه

وقت و ساعت در دامنه کوه جهانبین شمس آباد صرف کنیم میبینیم چشمه آب ندارد ولی خوشبختانه یک

ساعت بعد چشمه شروع میکند به جوشش وآبی گوارا جاری میشود .

همراهان.

خانم ژاله فرج زاده آقایان مسعود بنی طالبی بهمن بنی طالبی رحیم نبی زاده علی میرزائی حمید صانعی

پرویز حقیقی پور.

گزارش.حقیقی پور.

این مطلب تا کنون 19 بار بازدید شده است.